Mutationsklor

Min biologilabb idag var....konstigt nog väldigt rolig! Vi skulle gräva oss lite djupare med bergreppen naturligt urval och evolution. Alltså hade min Bilärare kommit på en labb som gick ut på att man var 5 i varje grupp. Varje person var en krabba med någon sorts mutering, t.ex. hade jag kinapinnar som klor, en annan hade sked, en annan kniv osv. Sedan fanns det 5 olika pastasorter som man på tid skulle ta upp så många som möjligt med sitt redskap("klo"). Den som samlade minst pasta åkte ur, alltså så överlevde den inte för han fick för lite mat eftersom muteringen inte var fördelaktig. Lite krångligt att förklara men det var riktigt rolig att göra den :P Sen behöver man kanske inte tänka på att det är labbrapport på denna, på engelska....vilket inte är så lätt.
Min klor(kinapinnarna) trodde jag skulle vara super men haha, jag sög. Berodde nog mer på mig än pinnarna tror jag. Tror inte jag skulle klara mig så länge om jag var en krabba, även om jag hade vanliga klor. Men vem vet?

♥K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0