Old MacDonald Duck

Häärlig skoldag idag igen. Tror det kan ha lite med vädret och årstiden att göra :) Fick tillbaka mitt fysikprov som jag har fruktat över läänge! Och till min (väldigt stora) förvåning fick jag MVG!! År så sjukt stolt över mig själv, fast det är lite konstigt för jag var typ den enda i klassen som fick mvg, fast alla är ju riktigt braa. På mattelektionen höll vi på med tillämpningar av andragradsfunktioner. Det låter verkligen inte kul men min lärare "skojade" det lite. Vi såg på en kalle anka film på youtube, där kalle med hjälp av en funktion räknade ut ett avstånd. Alltså använde vi oss av denna funktion för att räkna den högsta höjden mjölkstrålen kunde nå....
Från 3.40 kollad vi ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0