You better run

Åh vilken bra helg jag haft! Inte mycket att kalla det för en segelhajk men en riktigt underhållande helg i åbo kan jag säga!
På fredagskvällen var vi typ 12 personer som tog färjan över till finland. Haha, kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde men det var säkert kul. Kom tidigt iland till hamnen på lördag morgon och åkte ut till en annan hamn där båten S/Y Theia låg. Vi bordade den och åkte ut för att segla hela dagen. Var inte riktigt den bästa seglingen, mest regn och väldigt lite vind. Men kul var det, på kvällen bastade vi OCH första doppet på året! 10 gradigt vatten säger jag bara... Måste säga att det var verkligen en underbar båt iaf, hoppas man kan segla den mer en annan gång. På söndagen var det scoutparad som gällde. Förstår inte hur seriöst scouting kan vara, det är verkligen skillnad på svenska scouter och finska. Skulle gissa på att de svenska är dem mest slappa men mysigaste scouterna i hela världen! 4000 scouter som gick en lång parad, gaalet! Efter det var det ngn sorts pris och medaljutdelning, vilket inte var det mest intressanta jag varit med om. Somnade tyvärr efter ett tag, lite skönare. Färjan hem på söndagskvällen var, kul. Lite annorlunda men kul, haha ska inte ens skriva vad vi gjorde.
Kom hem till stockholm 06,30 på måndag morgon, och det var bara att dra hem och ducha för att sedan åka till skolan. Säger bara 4 timmar sömn leder till att jag somnade på varenda lektion, seriöst. Nu taggar jag till för cykelhajk på gotland nästa helg!

mirjaam i sitt drömland             smexy erik seriös scouting



Kan säga såhär, erik sög på att ta hoppbilder...





♥K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0